پمپ اضافی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 15 خرداد 1402
بازدید : 105851
نویسنده : سئوکار


در شهر بزرگی مثل تهران، پر از ساختمان، برج و بلندمرتبه، تامین آب برای شهروندان موضوع بسیار مهمی خواهد بود. البته علاوه بر این مشکل در ادارات و سازمان ها، کارخانه ها و .... تامین آب با فشار کافی قابل انکار نیست. بدون فشار کافی آب در هر یک از این مناطق، زندگی متمدن شهری برای شهرنشینان بسیار دشوار می شود و بسیاری از مشاغل با مشکلاتی مواجه می شوند. به همین دلیل ابزارها و وسایل مختلفی برای رفع این مشکلات و ایجاد شرایط راحت در زندگی شهری تولید شد. در این میان بوستر پمپ یکی از مهم ترین وسایل مورد استفاده در این زمینه بوده و جایگاه گسترده ای را به دست آورده است.


پمپ تقویتی

بوستر پمپ در صنعت و ساختمان نوعی تجهیزات صنعتی یا ساختمانی محسوب می شود که نه تنها در صنایع مختلف، بلکه در ساختمان ها و مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه ابعاد بزرگی دارد و در مکان ها و موقعیت های مختلف کاربرد فراوانی دارد. به طور کلی، بوستر پمپ مجموعه ای متشکل از یک یا چند پمپ است که به صورت موازی قرار گرفته اند. این دستگاه مجهز به کنترل پنل می باشد که از طریق آن می توان آن را کنترل کرد و در نهایت سطح جریان آب را در سطح مطلوب و مناسب حفظ کرد. در نتیجه هنگام استفاده از این دستگاه در محیط های مختلف می توانید از فشار آب کافی اطمینان حاصل کنید. پمپ های ظرفیتی انواع مختلفی دارند که هر کدام در مکان خاصی مورد استفاده قرار می گیرند که یکی از مهم ترین انواع آن را می توان پمپ آتش نشانی دانست.


پمپ تقویت کننده آتش چیست؟

بوستر پمپ آتش نشانی نوعی بوستر پمپ است که برای استفاده در ایستگاه های آتش نشانی طراحی و ساخته می شود و در مکان هایی غیر از ایستگاه های آتش نشانی استفاده نمی شود. همانطور که می دانید آتش نشان ها از آب برای اطفای حریق استفاده می کنند و برای این منظور باید به آب زیاد و فشار زیاد دسترسی داشته باشند. برای این منظور از بوستر پمپ ها برای آتش نشانی ها استفاده می شود تا این شرایط را فراهم کنند. بوستر پمپ آتش نشانی مانند هر نوع بوستر پمپ دیگری از یک یا چند پمپ موازی تشکیل شده است که ممکن است پمپ الکتریکی داخلی داشته باشند یا نداشته باشند.


اجزای پمپ آتش نشانی

تقویت کننده پمپ آتش نشانی از اجزا، تجهیزات و قطعات مختلفی تشکیل شده است:

پمپ اصلی

پمپ استوک

بمب جوکی

تابلو برق

شیر دروازه

شیر پروانه ای

شیر یک طرفه

شیر تسکین

برای تغییر وزن

فلومتر

گردآورنده

و...

هدف از استفاده از بوستر پمپ در هنگام اطفای حریق

همانطور که در قسمت های بالا اشاره شد، کاربرد اصلی بوستر پمپ تامین آب با فشار کافی و لازم است، بنابراین هدف اصلی استفاده از بوستر پمپ در آتش نشانی تامین فشار آب لازم برای سیستم های آبرسانی می باشد. ، آبیاری یا آتش نشانی که با کمک این دستگاه با افزایش فشار و تار شدن مایع به خوبی عمل می کند.


بهترین انواع پمپ های آتش نشانی کدامند؟

تقویت کننده فشار پمپ آتش نشانی در انواع ایرانی و خارجی قابل ساخت است که انواع ایرانی آن در داخل کشور ساخته و تولید می شود و نمونه های خارجی آن ساخت کشورهای دیگر بوده و از طریق وارد کننده وارد کشور ما می شود. برخی از بهترین انواع پمپ های آتش نشانی در کشور ما عبارتند از:

بوستر پمپ Pamper

بوستر پمپ گراندفوس

تقویت کننده پمپ رابط کاربری

پمپ تقویت کننده لئو

بر....

 

تفاوت تقویت کننده پمپ آتش نشانی و تامین آب چیست؟

بوستر پمپ آتش نشانی با منبع آب متفاوت است و تفاوت هایی بین آنها وجود دارد. برخی از تفاوت های کلیدی بین این دو ابزار به شرح زیر است.

بوستر پمپ های آتش نشانی باید به طور مرتب بررسی شوند تا از سلامت آنها اطمینان حاصل شود و در صورت وجود مشکل باید نسبت به رفع آن اقدام کرد. این در حالی است که تقویت کننده های تامین آب معمولاً به این نیاز ندارند و نظارت مداوم آنها فقط منجر به هزینه های گزاف می شود.

در پمپ های آتش نشانی از قطعه ای به نام پمپ پراب استفاده می شود که به آن پمپ جوکی نیز می گویند این قطعه در موتورها برای رفع افت فشار و راه اندازی پمپ های باقیمانده به شرط عدم استفاده از این قطعه در آب استفاده می شود. پمپ تامین

هدف از استفاده از پمپ آتش نشانی کمکی تامین فشار آب کافی برای اطفای حریق است و از پمپ های کمکی آب برای تامین فشار کافی آب در ساختمان ها و مناطق مختلف استفاده می شود.

از دیگر تفاوت های این دو نوع پمپ پرایمینگ، باید به این نکته اشاره کرد که پمپ های پرایمینگ آتش نشانی دارای سرعت ثابت هستند، در حالی که پمپ های پرایمینگ از سرعت متغیر برای تامین آب استفاده می کنند. اما بوستر پمپ مجهز به سوئیچ فشار است و نیازی به اینورتر یا کاهنده فشار ندارد در حالی که بوستر پمپ آب به جای فشار سوئیچ از اینورتر و فرستنده استفاده می کند.


هزینه پمپ آتش نشانی چقدر است؟

قیمت محرک پمپ آتش نشانی بسیار بالاست و این دستگاه را می توان یکی از تجهیزات گران قیمت و ضروری در ایستگاه آتش نشانی دانست که همه ایستگاه های آتش نشانی باید داشته باشند.

اما از آنجایی که بوستر پمپ آتش نشانی توسط برندهای مختلف و با مشخصات متفاوت تولید می شود، برای اطلاع از قیمت آن باید برند، مدل و مشخصات بوستر پمپ را برای محاسبه قیمت مشخص کرد. به عنوان مثال: بوستر پمپ های خارجی که برای اطفای حریق استفاده می شوند گرانتر از پمپ های ایرانی هستند.


تقویت کننده پمپ آتش نشانی بخرید

فروشنده بوستر پمپ نیز بسیار مقرون به صرفه است، زیرا هر فروشگاه قیمت های خاص خود را دارد، بنابراین اغلب تفاوت قیمت بین فروشگاه های مختلف وجود دارد. اگر قصد خرید تقویت کننده پمپ آتش نشانی را دارید و می خواهید این دستگاه را در شرایط ایده آل تهیه کنید، حتما به حرف فروشنده خود گوش دهید.


اخرین حرف

از طریق مجموعه پایا خورشیدی تابان به آدرس Payagostaresh.ir می توانید یک پمپ قدرتمند در انواع آتش نشانی، خانگی و ... بیابید. پایا حسن با سال ها تجربه در زمینه فروش شبکه های آبرسانی بسیار مطمئن بوده و انواع پمپ های قدرتمند را با کیفیت بالا به شما همشهریان عزیز ارائه می دهد.

 

مشاهده رفرنس: https://www.asriran.com/fa/news/892307/%D8%A8%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%B1-%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7-%DA%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B4




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سرچ رنک و آدرس search-rank.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com